home|informatie|bewaarmap

Soort evenement

Als u de doelstelling nauwkeurig hebt omschreven, kunt u kijken welk soort evenement daar het beste bij past. Onderstaand een overzicht van soorten evenementen.

Relatiemarketing

Wie de contacten met relaties wil verbeteren of verstevigen of nieuwe contacten wil opdoen, kan zijn doel bereiken door een relatiemarketingevenement te organiseren. Een relatiemarketingevenement is ook geschikt om de banden intern aan te halen of te verstevigen. Soorten relatiemarketingevenementen:

  • sponsorevenement
  • ontvangsten zoals diners, recepties, sportieve en culturele manifestaties
  • open dag
  • opening van een nieuw gebouw
  • jubileumviering
  • sportevenement
  • personeelsfeest
  • bedrijfsfeest

Informatie- en kennisoverdracht

Bij deze evenementen staat het overbrengen van informatie en kennis aan zowel in- als externe doelgroepen voorop.

  • congres
  • symposium
  • seminar
  • persconferentie
  • aandeelhoudersvergadering
  • productpresentatie
  • kick-off (aftrap of officiële start van een actie, nieuwe periode)

Informatie- en kennisuitwisseling

Deze categorie evenementen toont veel overeenkomsten met de evenementen waarbij informatie- en kennis wordt overgedragen. Ook dit soort evenementen wordt zowel voor in- als externe doelgroepen georganiseerd.

  • workshops
  • beurs
  • congres
  • symposium
  • seminar

Stimulerend, motiverend en belonend

Dit soort evenementen wordt voornamelijk georganiseerd voor interne doelgroepen. Hieronder vallen onder meer:

  • incentive
  • kick-off
  • personeelsfeest

De doelstelling en het soort evenement bepalen de aard van het evenement.